-Şarap&Sağlık
Her gün bir yenisi yayınlanan bilimsel araştırmalar herkesin kafasını ciddi biçimde karıştırmaktadır. Araştırma sonuçları ya karmaşık, ya eksik ya da çelişkilidir. Her şeye rağmen kabul edilen evrensel bir gerçek vardır: Yüksek miktarda alkol tüketmek karaciğer yetmezliği ve yüksek tansiyon gibi ciddi sağlık sorunlarına yol açar. Ancak diğer taraftan, orta düzeyde şarap tüketiminin birçok bakımdan faydalı olduğunu gösteren araştırmalara da rastlanmaktadır.
-Kalp Hastalıkları ve Felç
Alkollü içkileri ölçülü bir biçimde tüketen kişilerin koroner kalp rahatsızlıklarına yakalanma riskinin alkol tüketenlere ya da alkol içmeyenlere göre daha düşük olduğu bilinmektedir. Alkol, iyi huylu kolesterol olarak bilinen HDL’nin yükselmesini sağlar. HDL kanda bulunan fazla yağı bir deterjan gibi temizler ve metabolize edilmek üzere karaciğere taşır.
Aynı şey felç söz konusu olduğunda da geçerlidir. Alkol iyi huylu kolesterolü yükseltmekle kalmaz, aynı zamanda kanı sulandırarak iskemik atak olasılığını, dolayısıyla da felç riskini azaltır.
-Şeker Hastalığı
Bilimsel araştırmalar ölçülü ve düzenli alkol tüketen kadınların şeker hastalığına yakalanma olasılığının, alkol içmeyenlere oranla %58 daha düşük olduğunu ortaya koydu. Araştırma sonuçlarının hem bira hem de şarap için geçerli olduğu, ancak sert içkileri kapsamadığı açıklandı.
-Alzheimer Hastalığı ve Bunaklık
Dünyanın çeşitli yerlerinde yapılan araştırmaların ortaya çıkardığı bir sonuç vardır: Orta düzeyde alkol tüketimi bunaklık riskini azaltır. Yaşlı hastalar üzerinde yapılan araştırmalar, orta düzeyde alkol tüketiminin hastaların hafızaları ve zihinsel faaliyetleri üzerinde olumlu etkiler yarattığını ortaya koymuştur.
Zihinsel gerileme üzerine Danimarka’da yapılan bir çalışma, haftada en az bir kadeh şarap içen katılımcıların bunaklığa karşı diğerlerine göre daha dirençli hale geldiklerini kanıtlamıştır. Bu araştırmada, bira ve sert alkollü içkiler için aynı olumlu etkiler gözlenememiştir.
-Kemikler
Eskiden alkol tüketiminin kadınlarda kemik kütlesini olumsuz etkileyerek osteoporoza yol açtığı kabul edilirdi. Ancak son dönemde gerçekleştirilen bazı araştırmalar, durumun hiç de öyle olmadığını ortaya koydu. Bu araştırmalardan biri, yaşlı kadınlarda alkol tüketiminin kemikler üzerindeki etkisini ve bu kadınların kemik yapısıyla, östrojen takviyesi alan kadınların kemik yapısı arasındaki farkları ortaya çıkardı. Bu araştırmada, orta düzeyde alkol tüketen kadınların kemik kütlesi hafif içicilere göre, hafif içicilerinki ise alkol içmeyenlerinkine göre daha yüksek bulundu.
İngiltere’de ikizler üzerinde yapılan bir başka araştırma ise orta düzeyde alkol tüketen kardeşlerden birinin kemik kütlesinin, daha az alkol tüketen ikiz kardeşe göre çok daha büyük olduğunu kanıtladı.
-Uzun Ömür
Amerikan Kanser Derneği ‘’ölüm riskini’’ belirlemek amacıyla, yarım milyon insanı mercek altına alarak dokuz senelik bir dönem boyunca inceledi. Bu riskin en yüksek olduğu durupların, alkol kullanmayanlarla günde beş birimden fazla içki içenler olduğu gözlendi. Günde yarım ila iki birim alkol alan orta düzey içicilerin, alkol kullanmayanlara oranla %21 daha düşük ölüm riskine sahip olduğu belirlendi.